Як правильно зберігати шини між сезонами

11 березня 2024 р.

Всупереч поширеній думці, довговічність та ефективність автомобільної гуми залежить не тільки від характеру експлуатації, а й від умов зберігання. Українським автомобілістам обов'язково потрібно використовувати як мінімум два комплекти шин, літню та зимову. У результаті, кожен набір частину року перебуває в дорозі, а решта - на зберіганні. Дуже важливо правильно облаштувати місце, де шини проведуть від шести до дев'яти місяців.

Чому зберігання має значення

Сучасні шини є досить складними високотехнологічними виробами. Незважаючи на свою вражаючу стійкість до навантажень і витривалість, вони можуть бути пошкоджені через тривале стискання або вплив агресивних речовин. Навіть поділ на категорії за сезонністю вказує на те, який температурний діапазон здатна витримати та чи інша модель.

Порушуючи прості правила, можна значно скоротити термін служби гуми, погіршити її їздові якості, знизити рівень комфорту та безпеки.

Як підготувати шини до сезонного зберігання

Насамперед експерти рекомендують оцінити стан коліс після цілого сезону експлуатації. Головне питання полягає в тому, продовжувати їх використовувати, або утилізувати та зайнятися вибором нових шин. Стандартна перевірка зазвичай включає огляд на наявність проколів, порізів та «гриж», що застрягли в протекторі цвяхів та інших гострих предметів, вимірювання залишкової глибини водоевакуаційних каналів.

Якщо вирішено, що покришки залишаються на наступний сезон, їх слід ретельно вимити та висушити. При цьому очищати потрібно як зовнішню, так і внутрішню сторони, а потім простежити, щоб з усіх жолобків було вилучено всі дрібні предмети та камінці.

Шини слід мити, а не просто протерти. Дорожній пил, що залишився на поверхні компаунду, може бути небезпечним для здоров'я людей, якщо гума зберігатиметься у приміщенні. У той же час вона впливає на швидкість старіння гуми. Це відбувається через склад пилу, він містить мікроскопічні частинки полімерної суміші шин, продукти згоряння палива, залишкові частинки від технічної олії та іншої автохімії.

Щоб усі забруднення були видалені якісно, ​​можна скористатися щіткою з м'яким ворсом. На етапі миття не можна задіяти жодних речовин із агресивною дією (хімічних розчинів, а також аерозольних очищувачів із розчинниками). Також варто уникати миття високого тиску. Від масляних плям найкраще позбавлятися за допомогою спеціальних засобів.

Виробники різної автохімії пропонують автомобілістам широкий асортимент доглядових засобів для шин з «омолоджуючим» та «консервуючим» ефектом. Такі суміші можуть містити силікон, а також чорний пігмент для фарбування полімеру. Потрібно сказати, що не всі експерти схвалюють такі заходи. Вони вказують на те, що ефект часто короткостроковий, а в гіршому випадку може навіть зіпсувати компаунд.

В той же час, багато фахівців однозначно «за» використання чохлів для шин. Коли покришки вимиті та висушені, їх можна укласти в індивідуальне впакування. Чохли повинні добре пропускати повітря та не накопичувати вологу. Якщо покришки мають спрямований асиметричний дизайн, є сенс промаркувати їх перед відправкою на зберігання. Цей прийом надалі спростить ідентифікацію та встановлення гуми на свої місця.

Головні правила сезонного зберігання шин

Основний фактор, що впливає на стан автогуми у період зберігання, це температура. Європейські стандарти встановлюють оптимальний температурний режим на рівні від 0 до 25 градусів за Цельсієм. Найчастіше автомобілісти орієнтуються на позначку 15 градусів.

Якщо у приміщенні, де шини залишаються на більшу частину року, надто спекотно чи надто холодно, компаунд може серйозно постраждати. У зв'язку з цим покришки не можна залишати на вулиці або в кімнаті поруч із гарячими трубами, приладами опалення, навіть обігрівачами. Допускаючи пересихання полімеру, автомобіліст може виявити, що на початку нового сезону його шини вкрилися тріщинами. Також можливе розшарування внутрішньої конструкції.

Вологість - не менш руйнівний фактор, ніж спека чи холод. Ідеальними будуть параметри близько 50%, але не вищі за 80%. Піддаючись підвищеній вологості, полімер втрачатиме свої якості. Це стосується також дощу та конденсату, який може накопичитися всередині поліетиленових чохлів для зберігання. Якщо немає можливості захистити шини від контакту з вологою поверхнею, можна використовувати картонний прошарок.

Ультрафіолет, що міститься у сонячних променях, прискорює процес старіння автогуми. Кілька місяців перебування у несприятливих умовах суттєво скорочують термін служби коліс.

На додачу до всього, експерти рекомендують захищати покришки від впливу озону. Цей газ руйнує полімер. Його виділяють такі прилади:

  • електричні двигуни з контактними щітками (такі як генератори, насоси, обігрівачі, компресори);
  • ртутні або флуоресцентні лампи;
  • високовольтне обладнання.

Слід враховувати, що після грози протягом кількох годин у повітрі зберігається висока концентрація озону. Це варто враховувати, вибираючи час до провітрювання приміщення.

Згубним для компаунду стає контакт з маслами, мастилами, бензином, розчинником, кислотами та лугами, а також їх випаровуванням.

Як зберегти форму шин: захист від деформації

Основне завдання автовласника, який відправляє покришки на сезонне зберігання, полягає у тому, щоб унеможливити будь-яке здавлювання або переминання протектора. Шини повинні стояти або бути складеними в стос так, щоб мінімально контактувати з іншими покришками та різними предметами. Якщо гума буде стиснута протягом тривалого часу, на виробі залишиться вм'ятина. Така деформація спричинить розбалансування та зниження керованості.

Шини без дисків можуть бути складені для зберігання у вертикальному положенні. Колеса в зборі можна складати чаркою або підвішувати. У будь-якому разі раз на кілька тижнів їх потрібно провертати на 90 градусів, щоб уникнути появи продавлених ділянок.

Важливо розуміти, що при зберіганні без дисків покришки деформуватимуться швидше. Їх у жодному разі не можна підвішувати або залишати на нерівній поверхні. Фахівці рекомендують спорудити підвісний стелаж.

Шини на дисках допускається складати в стоси не вище 4 штук. Їх також потрібно провертати або міняти місцями, щоб зменшити ризик деформації. Покришки краще перенесуть період зберігання, якщо тиск у них буде знижено до 1 атм. Оскільки гума з диском має більшу вагу, ніж самі покришки, її категорично не можна зберігати вертикально.

Підсумувавши, можна перерахувати ідеальні місця для сезонного зберігання шин: спеціально відведений простір у шиномонтажній майстерні, утеплений цегляний гараж, засклений балкон.

Варто зазначити, що максимальний термін зберігання гуми становить 5 років. Такий самий період часто виробники вказують як оптимальний термін придатності шин. Тобто покришки можуть залишатися в місці зберігання п'ять років, а потім регулярно використовуватися протягом такого ж часу. Загалом вік гуми не повинен перевищувати 10 років.

Коментарі
До цієї статті поки що немає коментарів
Додати коментар
Не йдіть — купуйте
прямо зараз зі знижкою!
PEKDO
Введіть промокод під час оформлення замовлення