Як правильно вибирати шини: особливості літніх, зимових та всесезонних шин

11 березня 2024 р.

Правильно підібрані покришки мають таке ж велике значення, як справні гальма або вчасно виконаний розвал-сходження. Недооцінюючи роль коліс, можна погіршити ходимість транспортного засобу, знизити його керованість та маневреність, динамічність та гальмівну ефективність. Багато українців погоджуються з тим, що це надто висока ціна за економію кількох хвилин часу.

Наш інтернет-магазин спроектований таким чином, щоб ви могли якнайшвидше і простіше зорієнтуватися в каталозі. За допомогою низки фільтрів ви легко відсортуєте всі товари за заданими параметрами. При необхідності, наші менеджери з радістю нададуть вам додаткову інформацію щодо продукції або особливостей роботи магазину.

З чого почати підбір нової гуми

Щоб автомобіль повністю розкрив свій потенціал, а водій та його пасажири змогли насолодитися комфортом та безпекою, покришки повинні відповідати кільком головним критеріям.

На що звернути увагу насамперед:

  • рекомендації автовиробника, наведені в посібнику з експлуатації транспортного засобу;
  • основні характеристики гуми (сезонність, дизайн, властивості компаунду, специфічна будова);
  • можливість застосування альтернативного розміру (що відрізняється від заводського);
  • звички водія;
  • інтенсивність та частота використання автомобіля, рівень його завантаженості;
  • тип дорожньої поверхні в регіоні та майбутня географія переміщень (місто, сільська місцевість, бездоріжжя);
  • додаткові вимоги автовласника (низький профіль, унікальний дизайн, «безпрокольні» технології).

Очевидно, що параметрів є чимало і не всі вони відображені в системі фільтрів. Проте розібратися з призначенням тієї чи іншої моделі не важко. Достатньо опанувати основну інформацію та скласти «портрет» шуканих шин.

Типорозмір: навіщо читати сервісну книгу до автомобіля

Сучасний авторинок насичений різними типами транспорту. Диференціюючи асортимент, виробники змогли максимально задовольнити запити та потреби окремих категорій споживачів. У той же час, виникла потреба у спеціалізованих покришках.

У результаті, в документах на авто з'явився цілий розділ, що стосується оптимальних габаритів шин. Рекомендації додатково продубльовані на табличці, яка «прикрашає» центральну стойку кузова. Автовиробник зазвичай пише про те, яку ширину та висоту повинні мати шини. Також вказані посадкові діаметри гуми та рівень внутрішнього тиску, якого необхідно дотримуватись.

Часто розробники пропонують певний діапазон значень, тому у вас залишається певна свобода вибору. Однак не варто намагатися обхитрити систему і монтувати шини з габаритами, що кардинально відрізняються. Наслідки можуть проявитися у зниженні ходових якостей транспорту, а в найгіршому випадку призвести до виникнення аварійної ситуації.

Чому не буває ідеальних шин

Покришки настільки відрізняються один від одного за параметрами та властивостями, що неможливо знайти модель, яка з однаковою ефективністю працювала б у різних умовах. Більше того, розраховувати на появу такої гуми також не варто. Винахід ідеальних універсальних шин технічно неможливий.

При пошуку нової гуми слід брати до уваги такі характеристики:

  • гальмівні властивості на сухому та вологому покритті;
  • рівень керованості (швидкість реакції на команди керма);
  • економічність (первинну вартість та здатність економно витрачати пальне);
  • простість монтажу та заміни;
  • стійкість до аквапланування;
  • комфортабельність (акустичний та механічний комфорт);
  • довговічність та стійкість до зносу.

Картина буде найчіткішою, якщо виділити кілька основних пріоритетних параметрів. Наприклад, у дощовому регіоні будуть актуальні спеціальні дощові шини. Вони показують хорошу стійкість до аквапланування. Однак у той же час вони можуть програвати в таких напрямках як керованість і гальмування. Ці властивості варто шукати в шинах, розроблених для використання у сухому та спекотному кліматі.

Точно так само одні й ті самі покришки не можуть бути одночасно економічними та зносостійкими. Ця обставина особливо засмутить власників спортивних автомобілів. Варто відзначити, що покришки для швидкісного транспорту, в принципі, відрізняються по конструкції від інших моделей. Це з їхніми завданнями. Низький профіль дає їм вражаючу маневреність, але несприятливо впливає на стійкість при їзді мокрим асфальтом.

Так звані «зелені» покришки здатні значно знизити норму витрати пального. З їх допомогою автовласник може непогано заощадити, але тільки в тому випадку, якщо віддає перевагу повільним подорожам на далекі відстані. Їм властиво знижений опір коченню, тихий та м'який хід. Природно, дані моделі кардинально відрізняються від спортивних покришок зі своїм швидким розгоном і неймовірною маневреністю.

Літні, зимові та всесезонні покришки

Сезонна приналежність є одним із ключових параметрів автомобільної гуми. Щоб водій міг контролювати свій транспортний засіб у будь-якій. ситуації і різних погодних умовах, він повинен вчасно змінювати шини з літніх на зимові і назад. Кожен тип гуми адаптований під певні обставини. Виробники інвестують мільйони доларів у розробку нових технологій та покращення формул полімерних сумішей. Інженери невпинно вдосконалюють протекторні малюнки, забезпечуючи їх новими елементами та продуктивними дренажними системами.

Цікаво, що все частіше творці автогуми використовують вторинну сировину. Також вони дбають про те, щоб утилізувати модель, що вийшла з вживання, можна було легко і без небезпеки для навколишнього середовища. Це є закономірною реакцією на сучасні тенденції.

Відмінності між літніми та зимовими шинами стосуються всіх важливих характеристик: будови протектора, властивостей компаунду, ваги, реакції на високу чи низьку температуру. Літні зазвичай жорсткіші, які водоевакуаційні канали щодо неглибокі. Термостійкі присадки гарантують їм витривалість за умов спеки. Як правило, такі покришки легші за зимові, тому мають знижений опір коченню. Для автомобіліста це означає економію палива, а для екології – скорочення токсичних викидів в атмосферу.

Зимові навпаки, досить м'які та еластичні. Вони створюють щільне зчеплення із засніженою та зледенілою поверхнею. Для підвищення прохідності авто на снігу та сльоті інженери забезпечують покришки великими, рельєфними блоками та ламелями. Деякі моделі додатково отримують металеві шпильки.

Всесезонна гума є певним компромісом. Її функціональність зберігається в дуже широкому температурному діапазоні, що дозволяє уникнути необхідності міняти шини двічі на рік. Однак це актуально лише для жителів країн із м'яким кліматом. В інших регіонах автолюбителі застосовують всесезонки у перехідний період між літнім та зимовим сезонами.

Як вибрати зимову гуму

Покришки, розроблені для експлуатації в зимовий період, можна розділити на два типи: шиповані та фрикційні. Другі у свою чергу поділяються на скандинавські та європейські. Шипована гума, як і слідує з назви, має набір гострих металевих елементів, вмонтованих у протектор. Шипи виготовлені із міцного сплаву, вони призначені для покращення зчеплення зі слизькою дорогою. Сьогодні у більшості європейських країн заборонено використання шипованої гуми або обмеження на кількість шипів. Це з тим, що металеві елементи руйнують асфальт, не прихований снігом і льодом. В Україні такі шини можна використовувати повсюдно.

Фрикціонки зі скандинавським дизайном відрізняються від шин європейського типу більш рельєфним дизайном, підвищеною кількістю зачіпних кромок, а іноді і наявністю ґрунтозачепів. Вони чудово працюють на снігу та льоду, а також гарантують високий рівень комфорту на сухому та мокрому асфальті. Зимові покришки з європейським протектором більше розрахована на рух міськими вулицями, очищеними від опадів. Вони відмінно протистоять акваплануванню, швидко і чуйно реагують на команди керма, легко маневрують і нерідко одержують високий швидкісний індекс (Н і вище).

Завдяки дії морозостійких присадок та добавок зимовий полімер залишається пластичним навіть за екстремально низької температури.

Літні шини - швидкість, комфорт та безпека

Під час роботи над літніми покришками виробники беруть до уваги специфіку експлуатації авто в теплу пору року. Вони посилюють каркаси шин, щоб автовласники могли здійснювати тривалі подорожі. Проектуючи дизайни протекторних малюнків, інженери закладають максимально можливу курсову стійкість і маневреність (за це відповідають поздовжні ребра жорсткості). Не менше уваги приділяється розгінній динаміці та гальмівній ефективності, боротьбі в акваплануванні та перегріві.

Полімерна суміш обов'язково включає ряд термостійких добавок, які не дозволяють гумі плавитися при тривалому контакті з гарячим асфальтом. Жорсткість та міцність компаунду забезпечує автомобілю бездоганну керованість, а також допомагає економніше використовувати пальне та розвивати по-справжньому високу швидкість. Багато літніх шин отримують індекси V, W і навіть максимальний Y.

Коментарі
До цієї статті поки що немає коментарів
Додати коментар
Не йдіть — купуйте
прямо зараз зі знижкою!
PEKDO
Введіть промокод під час оформлення замовлення