Як глибина протектора впливає на гальмування?

06 квітня 2024 р.

Глибина протектора - один з найважливіших факторів у збереженні зчеплення. Цей показник відповідає за стійкість у різних погодних умовах. І, як стверджують спеціалісти і підтверджують результати тестів, саме він має безпосередній вплив на довжину гальмівної дистанції автомобіля, особливо в умовах вологої або слизької дороги. 

Щоб зрозуміти принцип роботи протектора на різних поверхнях, важливо враховувати, що саме ця гумова частина відповідає за контакт із дорожнім покриттям. Маючи різні елементи дизайну, зокрема, блоки, виступи і канавки, бігова доріжка забезпечує надійне зчеплення з дорогою у будь-яких погодних умовах. Важлива функція літнього протектора - евакуювати великі об’єми води, запобігаючи акваплануванню. Зимовий протектор у першу чергу повинен утворювати надійні зчіпні крайки для збільшення тертя колеса з поверхнею.

Зв'язок глибини протектора та аквапланування

У новому стані більшість літніх моделей покришок мають висоту протектора 6-8 мм, зимові - стандартно на 1 мм більше. Поступово зношуючись під час експлуатації, глибина зменшується. Звичайно, це впливає на зчеплення та гальмування. У результаті може виникати аквапланування. Це означає, що шар води, який вчасно не видаляється з плями контакту з дорогою, накопичується і спричиняє втрату зчеплення. Колесо може ковзати по водній плівці, втрачається контроль і керованість. Імовірність аквапланування спричиняють ряд факторів, зокрема, глибина водної плівки та швидкість руху. Тому дуже важливим показником, що впливає на впевненість на мокрій дорозі, є довжина гальмівної дистанції. Чим вона менша, тим краще. Волога поверхня знижує якість зчеплення, призводить до збільшення відстані, необхідної автомобілю для повної зупинки. Тут разом з дизайном протектора і якістю гуми знос відіграє ключову функцію. Фактично чим глибший протектор, тим краще він витісняє воду, тим самим покращуючи зчеплення і мінімізуючи гальмівний шлях. 

Для дослідження зв'язку глибини протектора та тривалістю гальмівного шляху було проведено ряд досліджень. Один з висновків - при сильному зносі гумового шару ефективність зупинки на вологій дорозі сягає всього 53,3% порівняно зі 100% якістю у новому стані.

Спеціалістами шинної галузі були проведені дослідження, які підтверджують, що на швидкості 80 км/год на мокрій дорозі стандартній шині глибиною 8 мм для повної зупинки потрібна відстань у 26 метрів. Коли покришки зношені до глибини протектора 3 мм, гальмівна дистанція в середньому збільшується до 31 метра. Якщо ж кількість гуми залишається на мінімально дозволеному рівні (за нормами він складає 1,6 мм), то для для гальмування автомобіль потребує від 39 метрів і більше. 

Вплив глибини протектора на зимовій дорозі

Вплив глибини протектора на гальмування у зимовий сезон ще помітніший. Так, згідно ряду досліджень, при русі по снігу зі швидкістю 40 км/год при мінімально допустимому рівні глибини протектора 4 мм гальмівна дистанція складатиме від 50 метрів. На крижаному накаті цей показник збільшиться ще на 20 метрів. Загалом експерти відзначають, що стан протектора на 60% впливає на гальмівну дистанцію, тому рекомендують ретельніше ставитися до зносу шин, у першу чергу в зимовий період

Коментарі
До цієї статті поки що немає коментарів
Додати коментар
Не йдіть — купуйте
прямо зараз зі знижкою!
PEKDO
Введіть промокод під час оформлення замовлення