Технології Michelin у зимових шинах бренду

03 лютого 2023 р.

Технології Michelin у зимових шинах бренду

Назва французької шинної компанії Мішлен відома практично кожному автомобілісту, адже це один із найбільших брендів у світі. Виробник розпочав свою роботу задовго до того, як автомобілі заполонили собою міські та міжміські дороги. Наприкінці XIX століття основною продукцією компанії були покришки для велосипедів та гужового транспорту. Однак із зростанням популярності чотириколісного транспорту бренд перепрофілювався і став дуже швидко зростати.

Швидке зростання, впевнене масштабування, інновації та сміливі розробки – це те, що зробило компанію одним із світових лідерів ринку. Особливу увагу виробник завжди приділяв створенню нових прийомів, методик і технологій. Навіть зараз, коли Michelin – це величезна міжнародна корпорація зі стабільною репутацією та багатомільйонними оборотами, бренд інвестує вражаючі суми у діяльність науково-дослідних центрів. Найкращі вчені, інженери, хіміки та інші фахівці невпинно працюють над новими конструкціями каркасів, протекторними малюнками та формулами полімерних сумішей.

В результаті, сучасні шини Michelin є досить складними виробами з багатошаровим кордом, максимально продуктивним протектором і масою інших переваг.

Зимові покришки повинні забезпечувати автомобілю або мотоциклу стійкість та керованість у найскладніших погодних умовах: на пухкому та укоченому снігу, льоду, сльоті, мокрому асфальті, розмитому бруді. Розуміючи всю цю відповідальність та прагнучи створити автолюбителям найвищий рівень безпеки, виробник постійно вдосконалює свою продукцію. Зимові технології спрямовані на:

  •  покращення тягово-зчіпних характеристик шин;
  •  скорочення гальмівної дистанції;
  •  підвищення точності реакцій коліс на команди керма;
  •  захист від проколів, порізів та розривів;
  •  підвищення комфорту водія та пасажирів (зниження рівня шуму та вібрації, позбавлення необхідності змінювати пробите колесо);
  •  продовження терміну служби шин.

Компанія існує більше століття, не дивно, що в її арсеналі можна виявити чимало специфічних та унікальних розробок.

Специфіка зимової гуми Мішлен

Згідно зі статистикою, проблеми зі зчепленням є причиною номер один усіх аварій у зимовий час. Щоб покращити цей параметр, а значить, підвищити стійкість автомобілів та мотоциклів, майстри Мішлен застосовують різні підходи:

  •  збільшують кількість зачіпних кромок у малюнку протектора;
  •  проектують спеціальні шипи, які запобігають ковзанню на льоду, але завдають мінімальної шкоди дорожньому покриттю;
  •  експериментують із складами полімерних сумішей – чим пластичніший компаунд, тим краще він контактує з дорожньою поверхнею.

Більшість зимових шин Michelin мають спрямований протекторний малюнок. Довгі вигнуті канавки, що проходять від центральної зони до плечових, ефективно захоплюють сніг і дощову воду, а потім виводять її за межі плями контакту. В результаті колеса контактують з твердою основою, а ризик пробуксовок і аквапланування зведений до мінімуму.

Ще однією важливістю зимових моделей стає переважно блоковий проектор. Саме завдяки рельєфним шашкам із гострими кутами та гранями покришки можуть швидко адаптуватися до нерівностей дорожньої поверхні. Природним наслідком такої адаптації є стабільна керованість, а також механічний комфорт – транспортний засіб рухається рівно та плавно без поштовхів чи ударів.

Дизайни різних моделей виробника можуть суттєво відрізнятись один від одного, але кожен обов'язково включатиме такий елемент як ламелі. Точніше, зимовий протектор включає величезну кількість ламелей. Неглибокі прорізи у компаунді покликані збільшувати площу контактної області. Інженери експериментують з формою та напрямом ламелей, тому в різних модифікаціях шин можна побачити прямі та хвилясті прорізи, зі звичайною або тривимірною структурою (3D-ламелі). Нерідко майстри Мішлен комбінують ці типи ламелей, прагнучи досягти максимально високого зчеплення.

В асортименті бренду представлені шини з шипами та без (фрикційні), а також моделі категорії «під шип». Фрикційні покришки, у свою чергу, поділяються на шини з європейським та скандинавським малюнком протектора. Перші часто рекомендують тим автомобілістам, які живуть у місті та рідко вибираються на трасу. Також зимові шини з європейським дизайном чудово показують себе протягом відносно теплої зими. Якщо ж автомобілісту регулярно доводиться пробиратися через снігові кучугури чи боротися з льодом на дорозі, скандинавський протекор – те, що йому потрібне. Глибокі канали, а також підвищена кількість зачіпних кромок значно підвищують прохідність і стійкість таких шин.

Перлиною зимового каталогу Мішлен, звичайно, є висококласні, сучасні шиповані шини. Вони незамінні на найскладніших дорогах, оскільки здатні утриматися від ковзання навіть на гладкому льоду.

Технології Michelin на варті безпеки

Деякі особливо успішні розробки французьких фахівців отримали свою власну назву, що фігурує у прес-релізах та оглядах. Звичайно, все це фірмові запатентовані технології, які має право використовувати виключно Мішлен.

Технологія Catamaran полягає в тому, що протектор виготовляється із двох шарів полімерної суміші. Нижній (базовий) має виступи (або напливи), розташування яких збігається зі схемою розміщення металевих шпильок. Таким чином, кожен шип ніби заснований на щільному фундаменті, це покращує його роботу і захищає від випадання. Після проведення внутрішніх тестів виробник зазначив, що технологія Catamaran допомогла знизити кількість шипів, що випадають, на 10%. Крім цього це нововведення дозволило посилити боковини шин. В результаті, покришки рідше страждають від проколів та порізів.

Durastud System – технологія, яка була розроблена у зв'язку із забороною їзди на шипованій гумі у європейських країнах. Після категоричної заборони умови були пом'якшені та з'явився дозвіл використовувати колеса з певною щільністю ошипування. Виробнику довелося зменшити кількість металевих елементів. Однак, щоб не постраждала функціональність покришок, було створено цілу нову комплексну систему ошипування.

Вона включає чотири фактори:

  1.  Спеціальна конструкція шипів з міцним корпусом та твердосплавним наконечником.
  2.  Ретельно продумана схема розташування шипів – понад двадцять рядів (залежно від конкретної моделі та її типорозміру).
  3.  Двошаровий протектор.
  4.  Тільки заводське обшипування, оскільки тільки такий спосіб встановлення металевих елементів гарантує дійсно якісну та надійну фіксацію.

Методика EverGrip – одна з найвідоміших технологій французької компанії. Ймовірно, вона стала такою популярною через свою унікальність і революційність. Абсолютно новий підхід до створення дренажної системи дозволив виробнику суттєво покращити керованість автомобіля на мокрій дорозі. Суть технології полягає в тому, що шини мають два набори водоевакуаційних жолобків. Перший працює, як завжди - з часом глибина цих канавок зменшується через зношування, а ефективність знижується. Проте загальна продуктивність шин залишається стабільно високому рівні, оскільки проявляється другий набір каналів. Приховані канавки стають видно лише після певного зношування протектора. Таким чином, зимові шини Мішлен гарантують якісне зчеплення навіть після тривалої експлуатації.

Величезне значення розробники надають складам полімерних сумішей. Щоб підвищити адаптивність компаунду, вони винайшли методику Flex-Ice 2.0. Цей полімер має підвищену концентрацію кремнекислотного наповнювача, який називають силікою. Це призвело до того, що гума здатна зберігати свою пластичність у будь-яких температурах. Вона не застигає на морозі і не плавиться у теплі дні. Покришки, виготовлені за даною технологією (Latitude X-Ice North 2+), служать на порядок довше за інші моделі.

Full Active Tread – технологія, яка включає цілий комплекс унікальних протекторних елементів. У рамках цієї методики інженери Мішлен розробили спеціальні ламелі із незвичайною геометрією. Вони збільшили їхню довжину (на 6%), а крім цього змогли додати рекордну кількість кромок зачеплення (загалом на 64% більше, ніж у попередніх моделей). Так вони забезпечили шинам бездоганний контакт із дорогою, навіть із нерівним покриттям.

Green X – технологія, завдяки якій вдалося знизити опір коченню шин. Чим нижче цей показник, тим раціональніше автомобіль використовує кожен літр палива. Важливо, що й у паливному баку згоряє менше бензину чи дизеля, те й у атмосферу виділяється дуже багато токсичних речовин. Саме тому покришки з маркуванням Green X на боковині може називатися зеленою або екошиною. Сьогодні ця характеристика стає дедалі актуальнішою для автомобілістів.

Компаунд, виготовлений за технологією Helio Compound 4G, містить натуральну олію соняшнику. Тому він ефективніший при негативних температурах. У той же час, Innovative Tread Compound – це полімер з високим вмістом функціональних еластомерів, які забезпечують резиносуміші однорідність.

Зимові покришки Мішлен, призначені для підвищених навантажень, виробляються за технологією IronFlex. Її суть полягає в тому, що каркас зроблений із міцних, але еластичних металевих ниток. Такі шини не схильні до деформації при наїзді на ями з гострими краями або інші перешкоди.

Технологія SelfSeal справила справжню революцію у світі шинної промисловості. Завдяки в'язкому внутрішньому шару покришки легко справляються з дрібними проколами (до 6 мм), вони просто затягуються власними силами.

Технологія Winter Grip стала настільки популярною, що виробник використовує її дедалі частіше. Вона допомагає покращити тягово-зчіпні властивості зимових шин. Фактично, це комплекс прийомів, він включає спеціальні ламані ламелі, систему самоблокування для жорсткості блоків, мікропомпи для видалення тонкого шару води, дренажні канали з пилкоподібними кромками і компаунд Flex-Ice.

Коментарі
До цієї статті поки що немає коментарів
Додати коментар
Не йдіть — купуйте
прямо зараз зі знижкою!
PEKDO
Введіть промокод під час оформлення замовлення