Що таке діаметр ступиці та проставні кільця

27 березня 2023 р.

В блозі нашого інтернет-магазину є багато статей про те, як правильно підібрати покришки для автомобіля, і наскільки це важливо. Однак підбір дисків має велике значення. Це основа колеса, до нього кріпиться шина. Властивості колісних дисків багато в чому впливають на ключові їздові характеристики транспортного засобу.

Що врахувати при виборі нових дисків

На сайті Guma.ua функціонує зручна система фільтрів, яка включає основні параметри для підбору дисків: ширина та діаметр, кількість отворів кріплення та відстань між ними, діаметр ступичного отвору, а також матеріал, вартість та бренди компаній-виробників.

Іноді автовласники не беруть до уваги нюанси, пов'язані з кріпленнями дисків. Вони можуть замовити комплектуючі з невідповідним розміром отвору і виявити, що колеса неможливо встановити на автомобіль. У випадку, коли діаметр нового диска більший, ніж потрібно, ситуацію можна виправити за допомогою центрувального колеса.

Пристрій та принцип роботи центрувального колеса

Диски, випущені європейськими виробниками, фіксуються кількома болтами. Цікаво, що розмір та кількість цих кріплень може бути різним залежно від бренду та від моделі. Комплектуючі, розроблені американськими майстрами, відрізняються тим, що кріпляться спеціальними гайками.

Ступиця призначена для того, щоб навантаження розподілялося рівномірно, а колесо було збалансоване. Якщо правильно підібрати диск, його встановлення не буде проблемою. Монтаж пройде гладко навіть у тому випадку, коли обраний диск виготовлений іншим виробником і в цілому це зовсім інша модель (взаємозамінні комплектуючі). Якщо ж сталася помилка та параметри не відповідають, виникне низка труднощів:

  • всі кріплення збігатимуться за розмірами, але ступичний отвір не відповідатиме;
  • неможливо відцентрувати колеса.

Ігнорування цих проблем та використання невідповідних дисків призведе до того, що водій відчуватиме постійну вібрацію, а колеса будуть розбалансовані.

Якщо поміняти диски неможливо, тобто спосіб виправити ситуацію - застосувати кільце проставки. Воно закриє зазор, що утворився, і колесо можна буде відбалансувати.

Деякі бренди навмисно виготовляють диски з занадто великими отворами центру, а в комплект до них вкладають набір кілець для центрування. Такі універсальні комплектуючі зручні в експлуатації, оскільки унеможливлюється ризик того, що автомобіліст помилиться з розмірами.

Існує кілька варіацій центрувальних кілець. Фактично, при їх доборі потрібно враховувати лише два ключові параметри:

  •  зовнішній радіус - він повинен дорівнювати радіусу ступичного отвору наявного диска;
  •  внутрішній радіус – відповідає зовнішньому діаметру маточини.

Ці дані вказані в технічному посібнику з експлуатації товарів.

Кільця проставні виготовляють з різних матеріалів:

  •  нержавіюча сталь – відмінний матеріал, який гарантує виробу міцність та довговічність. Недоліком стає ризик прикипання кільця до маточини. Це заважає використати кільце повторно при зміні диска;
  •  алюміній – дешевий, але відносно м'який матеріал. Таким кільцям протипоказані високі навантаження;
  •  пластик – недорогий, легкий і не схильний до прикипання. Однак очевидно, що за міцністю пластикові кільця поступаються металевим. Експерти рекомендують розраховувати на те, що пластикове кільце прослужить близько року. Потім його потрібно змінювати;
  •  полікарбонат - унікальний матеріал, що втілив у собі цілий спектр переваг: легкість, міцність, стійкість до високих навантажень та температур. Ці кільця підходять потужним швидкісним автомобілям.

Поширена думка, що проставні кільця (супінатори) не допоможуть відцентрувати диск через свою крихкість. Однак слід враховувати, що основну роботу у цьому процесі виконують болти. Вони мають бути міцно затягнуті та відрегульовані.

Супінатор нерідко «рятує ситуацію»:

  •  коли елементи кріплення починають довільно відвертатися (через тривалу експлуатацію);
  •  коли через неправильно відбалансоване колесо спрацьовує ABS;
  •  при нерівномірному зносі шин;
  •  коли відбувається діагональний надлам кріпильного болта або він виявляється деформованим;
  •  якщо надто швидко зношуються амортизатори, наконечники, кермові рейки;
  •  коли є вібрація коліс.

Основною причиною зазначених проблем стає неправильна черговість та сила закручування кріпильних елементів. В результаті відбувається розбалансування. Кільце центрування виконує допоміжну роль, воно знімає навантаження з деяких деталей і захищає їх від пошкоджень. Можна сміливо сказати, що воно забезпечує вищий рівень безпеки.

Коментарі
До цієї статті поки що немає коментарів
Додати коментар
Не йдіть — купуйте
прямо зараз зі знижкою!
PEKDO
Введіть промокод під час оформлення замовлення