Шипова гума: для чого необхідна, як вибирати, умови експлуатації

16 травня 2022 р.

Вивчаючи асортимент нашого інтернет-магазину, ви напевно помітили, що зимові покришки поділені на дві категорії: фрикційні та шиповані. Кожен тип гуми має переваги та недоліки, тому складно дати однозначні рекомендації щодо одного конкретного варіанту. Щоб зробити правильний вибір, слід ретельно проаналізувати різні фактори, починаючи з особливостей транспортного засобу та закінчуючи улюбленим стилем керування автовласника.

Як і з чого роблять шиповану гуму

У нашому каталозі ви знайдете досить широкий вибір шипованих покришок, розроблених найкращими виробниками. Це висококласна продукція з відмінними властивостями, яка забезпечить вам впевненість, комфорт та безпеку на зимовій дорозі.

Шини відповідають міжнародним стандартам і нормам, мають необхідні сертифікати та ліцензії. Всі вони виготовлені із сучасних матеріалів за інноваційними технологіями. Полімерні суміші включають цілий ряд термостійких присадок, а шипи виробляють із максимально міцних металевих сплавів. На розробку нових моделей компанії витрачають чимало часу, не кажучи про фінансові інвестиції.

Щоб покришки відповідали запитам автомобілістів і якнайкраще виконували свої функції, їм потрібен спеціальний протекторний малюнок, міцний каркас та морозостійкий компаунд. При цьому зрозуміло, що нові розробки повинні перевершувати моделей-попередниць за ключовими характеристиками. В середньому процес створення займає кілька років.

Шиповані шини: конструкція та принцип дії

Фактично, шиповані шини відрізняються від фрикційних саме наявністю металевих елементів. Багато брендів навіть пропонують різні варіації однієї й тієї ж моделі: із шипами та без. Також поширена практика виробництва зимової гуми «під шип». Це шини, які мають спеціальні отвори для встановлення металевих елементів, але шипи до комплекту не входять.

Багато українців віддають перевагу такому типу гуми, оскільки у них з'являється свобода вибору. Вони можуть самостійно визначити, які шипи будуть встановлені в протекторі. В результаті гума «під шип» обходиться набагато дешевше за готові шиповані покришки. Слід сказати, що моделі з отворами під шипи не обов'язково доповнювати металевими елементами. Цю універсальну гуму можна використовувати як фрикційну. Проте рішення слід ухвалювати до першої поїздки. Як тільки шини будуть встановлені на диски, а транспортний засіб проїде навіть кілька метрів, отвори будуть деформовані. Незважаючи на те, що візуально цього не буде помітно, про надійне кріплення шипів у майбутньому можна забути.

З шинами, які зійшли з конвеєра вже повністю укомплектованими, все однозначніше. Вони чудово підходять для їзди засніженими та зледенілими дорогами, надійно захищаючи колеса від пробуксовок та ковзання. Принцип дії металевих елементів з твердосплавними наконечниками простий - шип занурюється в товщу льоду або щільно укоченого снігу і підвищує якість тягово-зчіпних властивостей покришок.

Купити шиповану гуму віддають перевагу автомобілістам, які живуть у північних районах нашої країни. Крім того, цей тип покришок актуальний для сільських жителів, адже їм доводиться їздити нерівними ґрунтовими дорогами, пробиратися через снігові кучугури та нерозчищені ділянки траси.

Як правильно використовувати шиповану гуму

В Україні офіційно дозволено застосовувати будь-які зимові покришки, зокрема й шиповані. В цьому відмінність європейського законодавства, адже в західних країнах, крім Молдови, їздити на шипованій гумі заборонено. Цей захід виправданий тим, що найчастіше зими в регіоні виявляються м'якими і малосніжними, а шипи буквально руйнують асфальтове покриття. Навіть якщо керівництво деяких країн дозволяє використовувати шиповані моделі, воно обмежує щільність ошипування - максимально на 1 метр може бути не більше 50 металевих елементів.

Приймаючи рішення встановити на колеса автомобіля шиповані покришки, варто підготуватися до деяких особливостей цієї гуми:

  • під час руху по дорозі, не покритій снігом і льодом, може з'явитися шум, вібрація та гул у салоні;
  • через безліч додаткових металевих елементів шини з шипами набагато важчі за фрикційні, тому може збільшитися витрата палива;
  • гальмівний шлях на сухому асфальті може бути значно більшим, ніж у фрикційних моделей;
  • під час експлуатації покришок шипи неминуче випадатимуть і губитимуться (продукція великих брендом може похвалитися мінімальним відсотком втрати).

Перш ніж перейти до звичайного режиму використання шиповані покришки потрібно обкатати. Експерти говорять, що завдяки обкатці водій звикає до нових можливостей свого автомобіля, а шини адаптуються до індивідуальних особливостей транспортного засобу.

Обкаткою називають перші кілька сотень кілометрів, які слід проїхати на помірній швидкості. Оптимальна швидкість становить 80 км/година. Водію варто по можливості утриматися від різкого розгону та екстреного гальмування, а ефектне маневрування краще відкласти на потім. Під час обкатки з поверхні шин піде технічне мастило, відкриються всі ламелі та дренажні канавки, а шипи приймуть правильне положення.

З огляду на всі особливості шипованих покришок, виробники рекомендують автомобілістам заздалегідь подбати про покупку та монтаж завчасно. У такому разі вони матимуть час на обкатку та напрацювання необхідних навичок водіння.

У каталозі нашого інтернет-магазину ви легко зможете зорієнтуватися та знайти ідеальні шини для вашого транспортного засобу. Скористайтеся спеціальними фільтрами, щоб прискорити пошук. Якщо вам потрібна додаткова інформація, звертайтеся до наших менеджерів.

Коментарі
До цієї статті поки що немає коментарів
Додати коментар
Не йдіть — купуйте
прямо зараз зі знижкою!
PEKDO
Введіть промокод під час оформлення замовлення