Поради щодо догляду за шинами
Іноді підбір нових покришок перетворюється на справжній квест. Автовласнику необхідно врахувати масу різних факторів, вкластися у виділений бюджет і при цьому знайти гуму з максимально високими властивостями їзди. Існує кілька рекомендацій, які допоможуть продовжити термін роботи коліс та вберегти автолюбителя від швидкого підбору нових покришок.
Про що подбати на самому початку
Насамперед експерти говорять про дотримання елементарних правил сезонності. Тобто необхідно заздалегідь купити літні шини, а також гуму на зиму та всесезонні покришки (при бажанні). Підготовка дозволить вчасно змінювати колеса при зміні сезонів і таким чином якість зчеплення завжди буде чудовою. Від того, чи шини відповідають поточній порі року (температурним показникам, характеру опадів, кліматичним особливостям), безпосередньо залежать такі параметри як керованість, динамічність, ефективність гальмування, маневреність, прохідність і стійкість до аквапланування.
Не менш важливо простежити, щоб шини мали «правильний» протекторний рисунок. Виробники випускають моделі для різних типів доріг і всіх можливих видів місцевості: асфальтових шосе і автострад, грунтовки, кам'янистого грунту, легкого, середнього і суворого бездоріжжя. Принцип підбору дуже простий - чим більші блоки і глибші канавки, тим краще шини справляються з рельєфами, ямами та нерівностями.
Що варто зробити, щоб шини прослужили якнайдовше
Коли покришки підібрані, необхідно дотримуватись елементарних правил експлуатації, ввести в свою рутину регулярну перевірку цілісності гуми, а також обладнати місце для зберігання коліс.
На що варто звернути особливу увагу:
- Рівень внутрішнього тиску. Фахівці говорять про те, що перевіряти тиск у шинах потрібно не рідше ніж раз на 2-3 тижні. Це допоможе вчасно виявити асиметричне зношування або незначні пошкодження. Під час перевірки не можна ігнорувати запаску. Особливо це актуально під час підготовки до тривалих подорожей. Найкраще перевіряти тиск у шинах до початку руху (коли гума ще холодна).
- Зношування протектора. Існують офіційно прийняті мінімальні значення для глибини дренажних каналів літніх (1,6 мм) та зимових шин (4 мм). Однак це не означає, що необхідно їздити доти, доки покришки не зітруться до такого рівня. Найкраще орієнтуватися на спеціальні індикатори, якими оснащені майже всі сучасні шини. Як тільки на гумі виявилася відповідна мітка, покришки варто замінити на нові. Достатня глибина водоевакуаційних канавок дозволяє шинам ефективно протистояти акваплануванню, слашпланінгу, ковзанню та пробуксовкам. Нехтування правилами веде до зниження керованості та підвищення ризику виникнення аварійної ситуації.
- Умови зберігання шин. Навіть якщо покришки були абсолютно протягом усього сезону, вони можуть бути безнадійно зіпсовані в ході неправильного зберігання. Існує цілий ряд правил, як і не можна залишати колеса в несезон. Автомобіліст може вибрати, як йому зручніше зберігати колеса: на дисках або без, на стелажі, підвішеному або складеному вигляді, в чохлах або без.
Багато експертів вказують на доцільність застосування спеціальних засобів для обробки гуми. Спреї та аерозолі, олії та рідини допоможуть якісно очистити шини від забруднень, відновити їх колір та захистити від появи мікротріщин.