Особливості шинних протекторів та їх вплив на продуктивність

23 квітня 2024 р.

Малюнок, що наноситься на протектор шини, складається з певної комбінації поздовжніх ребер і блоків, різноманітних заглиблень,  каналів і канавок різної форми, довжини та глибини. У кожному конкретному випадку дизайн бігової доріжки, її технічні особливості заздалегідь розраховується і розробляється інженерами компанії. Тому кожна деталь і лінія має власне функціональне значення та певним чином впливає на характеристики покришки. 

Малюнок протектора: вплив на характеристики шин 

Для оптимізації малюнка протектора та вдосконалення властивостей гуми у певних погодних та дорожніх умовах інженери компаній-виробників проводять дослідження, тести і розрахунки, від моделі до моделі модифікують гумову суміш, коригують структуру корду, вносять певні зміни у дизайн малюнку протектора. Оскільки у реальних дорожніх умовах шини пересуваються не тільки на рівному та сухому асфальті за стабільної температури, необхідно відпрацьовувати і випробовувати гуму у різноманітних ситуаціях. Саме таке варіювання та ряд можливих ускладнень спричиняють значне різноманіття існуючих типів протекторних малюнків.

Види і типи протекторних малюнків

Класифікація шин полягає у визначенні типів протектора залежно від розташування ліній-заглиблень. Основні види такі: 

  • Симетричний ненаправлений протектор. Такий протектор вважається універсальним. Шини цього типу можна встановити на будь-яке колесо в різних напрямках обертання. Симетричні ненаправлені покришки буквально однаково поводяться на різних дорожніх покриттях і у різних погодних умовах. Причому можуть бути встановлені як для літо, так і взимку. Досить хороші у них показники шумності та керованості. З-поміж недоліків - відносно невисокі швидкісні характеристики та чимала вірогідність аквапланування. 
  • Симетричний направлений протектор згідно з дослідженнями, є найбільш ефективним і безпечним на мокрих дорогах. Саме такі моделі часто називають «дощовими шинами», оскільки однією з їх сильних сторін є якісне відведення води з плями контакту. Інша суттєва перевага - досить висока курсова стійкість. Зимові шини з подібним малюнком мають впевнену поведінку на снігу, у сніговій каші та на сухому асфальті. З мінусів - відносно помітний шум. 
  • Асиметричний ненаправлений протектор - відмінне рішення для швидкісної їзди. Їм властиве точне і впевнене маневрування, чудова поперечна стійкість. Саме такі шини у більшості належать до преміального сегменту. Та вони часто мають і недолік: практично не підходять для бездоріжжя і неякісних доріг. 
  • Асиметричний направлений - відносно новий тип гуми. Під час його монтажу важливо враховувати напрямок обертання колеса. Для цього у маркуванні шини присутня позначка ROTATION та спеціальна стрілок. 

Загалом по-справжньому універсальних шин не буває. При виборі важливо враховувати особливості того чи іншого типу гуми і обирати пріоритети. Посилення одних параметрів часто призводить до погіршення інших. Наприклад, чим ширші елементи протектора, тим кращим буде зчеплення на ґрунтовій дорозі або снігу. Однак на шумності це позначається негативно. Тому важливо робити вибір залежно від характеристик автомобіля, манери їзди та очікувань.

Коментарі
До цієї статті поки що немає коментарів
Додати коментар
Не йдіть — купуйте
прямо зараз зі знижкою!
PEKDO
Введіть промокод під час оформлення замовлення