Маркування шин в ЄС
У 2012 році на території Європи були введені правила про обов'язкове маркування продаваних шин. З цього моменту кожна модель, що потрапляє на європейський ринок, повинна була мати наклейку, де містилася б інформація про рівень гучності, паливної економічності і зчепленні на мокрій поверхні кожної конкретної моделі. Це було зроблено для того, щоб кожен покупець, навіть новачок-автовласник, наочно бачив, яку шину набуває. Система показала себе з кращого боку, але час йде, і тенденції ринку змінюються. Піклуючись про економічну та екологічну безпеку регіону, ЄС у 2021 році внесла зміни до маркування шин. Система позначень на етикетках зазнала змін, з'явилися нові параметри, про які виробник зобов'язаний наочно повідомляти споживача.
Чим нове маркування відрізняється від старого
Зміни в маркуванні 2021 року торкнулися не тільки дизайну, але і формату спеціалізованих наклейок, якими постачають всі сучасні шини. Стара етикетка містила інформацію лише про класи шин по опору коченню, зчепленню на мокрому асфальті і рівню акустичного впливу. Ці дані, в новому, більш зрозумілому і виразному дизайні, містяться і на нових наклейках. Але з'явилося дещо ще.
Маркування, що відповідає останнім вимогам, містить додаткові дані про основні експлуатаційні показники шин: стійкість і керованість на сніговій і крижаній поверхні. У шкалах, що вказують на рівень зчеплення на мокрій дорозі і на рівень опору коченню, тепер 5 поділок, замість 7, як це було раніше. Позначення літерні, від А до Е.
Далі розглянемо більш докладно, які саме параметри вказані на новій етикетці, і що означає кожен з них.
Рівень зчеплення з мокрим дорожнім покриттям
Цей параметр вказує, наскільки надійно і стабільно шина поводиться під час і після опадів. Важлива характеристика, яка займає провідне місце серед характеристик безпеки і комфорту управління. Даний показник на євроетикетці позначений піктограмою колеса з краплями і дощовою хмаринкою.
Згідно з класифікацією покришок в Євросоюзі, враховується тільки один аспект роботи шин на мокрому покритті – гальмування під час дощу. Цей параметр оцінюють за шкалою класів від А до Е. Чим вище клас зчеплення на мокрому асфальті, тим швидше зупиняються шини під час гальмування на водній плівці. Ця інформації допоможе покупцеві заздалегідь оцінити рівень безпеки покришок при покупці.
Однак не слід забувати про основні правила безпеки. Навіть на дуже хороших і якісних шинах в дощ потрібно їздити акуратно, адже велика небезпека виникнення аварійних ситуацій. Дотримуйтесь встановленого правилами швидкісного режиму, розраховуйте рекомендовану відстань гальмівного шляху, дотримуйтеся дистанції. Візьміть до уваги і той факт, що гальмівний шлях безпосередньо залежить від якості дорожнього покриття і кількості випали на дорогу опадів.
Паливна економічність
Ще один важливий параметр, від якого залежить не тільки економічний комфорт самого водія, але і екологічна безпека навколишнього середовища. Знижений опір коченню оптимізує витрату палива і допомагає знизити кількість шкідливих викидів в атмосферу. Не дивно, що керівництво Євросоюзу піклується про те, щоб покришки, що надходять на європейський ринок, відповідали встановленим нормам.
На новому зразку евронаклейки показник економії палива позначений піктограмою колеса і значком бензоколонки. Причому, відповідно до сучасних тенденцій, колонка позначена крапелькою і блискавкою – вказівка на рідкі види палива і електрику. Як відомо, електрокари все активніше входять в наше життя і вже зайняли нішу в індустрії, продовжуючи нарощувати оберти.
Фахівці стверджують, що від правильного вибору шин залежить витрата палива – його можна скоротити майже на 20%. Тобто, на одному поповненні запасів енергії ви зможете проїхати більшу відстань, а викид вуглекислого газу в повітря скоротиться. Згідно євромаркуванню, показник паливної економічності оцінюється за шкалою від А до Е. Шини А-класу забезпечують мінімальну витрату палива, Е-класу – не сприяють економії заправних матеріалів. Якщо розглядати цю шкалу в конкретних величинах, розкид між класами приблизно 0,1 літра палива на 100 кілометрів пробігу.
Акустичний комфорт
Показник рівня шуму дуже важливий для європейського регіону. Чим більше шуму шина створює під час руху, тим гірше. Даний показник на нових наклейках позначений піктограмою колеса і іконкою рупора з трьома хвилями. Під рупором – буквене позначення класів гучності шини – А, В, С. Клас, до якого належить дана модель, виділений розміром і жирністю шрифту.
Як відомо, рівень шуму вимірюється в децибелах. Точне їх число також вказується на маркуванні (цифри всередині іконки рупора). Низьким вважається рівень шуму 67-71 дБ, високим – 72-77 дБ. Найменше підвищення цих показників призводить до значного збільшення гучності покришок. Разом з тим, комплектуючі з хорошим рівнем акустичного комфорту знижують рівень впливу на навколишнє середовище.
Інші позначення
Нова етикетка європейського зразка містить ще кілька цікавих інфобоксів. У верхній частині наклейки є QR-код, який можна сканувати та отримати доступ до більш детальної інформації про конкретну модель та маркування загалом. Кожна покришка тепер містить унікальний ідентифікатор, який також розміщується на наклейці.
У нижній частині маркування знаходяться ще дві піктограми – скеля з трьома вершинами і сніжинкою і крижаний кристал. Це – показники взаємодії шин зі сніговою і зледенілою поверхнею відповідно. Ці іконки вказують на те, що комплектуючі забезпечують впевнену керованість на пухкому снігу і швидке гальмування на крижаному накаті.