Чому небезпечно купувати БУ шини

16 травня 2022 р.

У прагненні заощадити на гумі багато автомобілістів розглядають варіант купівлі покришок, які вже були у вжитку. Пропозиції продавців справді здаються привабливими та вигідними. Проте слід враховувати не лише суму, яку вдасться заощадити на початковому етапі, а й особливості експлуатації такої гуми.

Неочевидні проблеми

Як правило, при підготовці поношених шин до демонстрації покупцю продавці всіляко «прикрашають» та оновлюють. Покришки очищаються, висушуються, змащуються спеціальними засобами для відновлення блиску. В результаті, якщо протектор не дуже зношений і видимих ​​пошкоджень немає, шини виглядають майже як нові.

Не все так однозначно, коли справа стосується внутрішніх дефектів. Далеко не кожен продавець готовий розповісти всю підноготну свого товару, так само як і історію його експлуатації. Головним його інтересом залишаються гроші, а за вашу безпеку він не несе відповідальності.

Оглядаючи гуму на предмет пошкоджень та дефектів, варто в першу чергу виявити видимі руйнування: знос протектора (особливо звернути увагу на нерівномірний знос), мікротріщини та латки всередині колеса. Потім слід поцікавитися терміном виробництва шин, тим, наскільки екстремально вони використовувалися і чи вони зберігалися правильно.

Якщо закінчився термін придатності

Офіційний період придатності до експлуатації шин становить 60 місяців. Цей термін встановлюють більшість виробників. Це означає, що навіть якщо покришки жодного дня не провели на дорозі, через п'ять років будуть непридатні для використання.

Іноді продавці вмовляють покупців не звертати уваги на термін придатності, тому що їхній товар «лежав у гаражі». Експерти кажуть, що у такому разі гума навряд чи витримає бодай один сезон. Проблеми можуть розпочатися вже на етапі монтажу. Залежно від того, наскільки добре були дотримані умови зберігання, покришки можуть зберегти свою пластичність або виявитися задубілими. Шини з твердими непластичними боковинами буде дуже складно встановити на диск. Ще складніше виконати балансування.

Звичайно, такі колеса не зможуть створити достатньо щільне зчеплення з дорожньою поверхнею. Автомобіль буде вкрай слабко та повільно реагувати на рухи керма, збільшиться гальмівна дистанція, підвищиться ризик заносів та пробуксувань.

Дізнатися, коли була виготовлена ​​та чи інша модель, дуже просто - дата виробництва вибита прямо на її боковині. Стандартний формат включає наступний порядок: тиждень року та рік. Наприклад, якщо ви бачите цифри 1221, це означає, що шини зійшли з конвеєра протягом дванадцятого тижня 2021 року.

Старіння гуми, знос протекторної стрічки

Процес старіння полімерної суміші залежить не тільки від фактичного віку виробу, а й від того, як інтенсивно експлуатувалася гума. Не менш важливим фактором залишається дотримання правил зберігання. Знос прийнято описувати не лише терміном придатності, а й пройденими кілометрами.

Існують мінімальні значення глибини протектора, за яких шини ефективно справляються зі своїми функціями: 1,6 мм для літніх коліс та 4 мм для зимових. Однак це не означає, що шини слід використовувати аж до мінімальних дозволених залишків. Бажано замінити їх новими раніше, адже від рельєфності гуми безпосередньо залежить комфорт та безпека автомобіліста.

Ушкоджений каркас

Каркас - це основа, де базується вся конструкція шини. Якщо він деформований, на поверхні шини може утворитися грижа. Це вважається серйозним пошкодженням, оскільки остаточне пошкодження боковини або протектора може статися будь-якої миті. Якщо розрив відбудеться в процесі їзди, це може спричинити аварійну ситуацію.

Коментарі
До цієї статті поки що немає коментарів
Додати коментар
Не йдіть — купуйте
прямо зараз зі знижкою!
PEKDO
Введіть промокод під час оформлення замовлення