Чи можна їздити на шинах з тріщинами та чи можливо їх відремонтувати

20 березня 2023 р.

При правильному використанні покришки можуть прослужити дійсно довго. У середньому виробники закладають термін від 5 до 7 років. Однак якісна гума здатна пропрацювати і довше, наприклад до 10 сезонів. Звичайно, використовувати шини так довго можна тільки в тому випадку, якщо на них немає видимих дефектів. Одними з найпоширеніших ушкоджень стають тріщини. Вони можуть бути одиночними або покривати цілу ділянку покришки.

Причини появи тріщин

Експерти виділяють п'ять основних факторів, які провокують появу тріщин у протекторі або на боковинах шин:

  1.  Неправильне зберігання. Будь-який компаунд надзвичайно чутливий до впливу високих та низьких температур, сонячного ультрафіолету, підвищеної вологості або агресивних хімічних речовин. Саме тому місце для сезонного зберігання має бути правильно облаштоване. Необхідно виключити контакт шин із землею та бетонною підлогою, близьке сусідство з опалювальними приладами та лакофарбовими матеріалами. Приміщення має провітрюватися та опалюватись, краще залишити його темним. В ідеальному варіанті шини потрібно скласти на спеціальну стійку або підвісити, якщо вони залишаються на дисках.
  2.  Використання шин не за сезоном. Поділ коліс на літні, зимові та всесезонні – це не маркетинговий хід. Кожен тип шин має свою унікальну будову та спеціальний склад компаунду, адаптований до тих чи інших погодних умов. Якщо не дотримуватися рекомендацій виробника, можна по-перше, серйозно знизити ходимість транспортного засобу, а по-друге, піддати колеса надмірному навантаженню.
  3.  Агресивний стиль їзди. Якими б якісними, міцними та витривалими не були покришки, вони недовго зможуть виносити пробуксовку, різкий розгін та екстремальне гальмування. Перевищення швидкісного ліміту та перевантаження призводить до того, що шини швидко зношуються, на них з'являються тріщини, а також підвищується ризик отримання проколу або порізу.
  4.  Помилки під час монтажу. Якщо майстри в шиномонтажній майстерні неправильно встановлюють колеса, вони можуть нагородити шини пошкодженнями і тріщинами. Щоб цього не сталося, краще не економити на сірниках та звертатися до професіоналів.
  5.  Заводський брак. Це одна з найменш ймовірних причин, але ігнорувати її не можна. Якщо покришка пройшла через всі системи контролю якості на заводі і при цьому все одно містить дефект, він може проявитися у вигляді тріщин.

У нашому інтернет-магазині всі шини надані лише офіційними представниками брендів. Це надійні та висококласні колеса з відмінними їздовими властивостями. Вони захищені гарантією від виробника. Крім того, надається розширена гарантія. Про її умови можна прочитати на відповідній сторінці сайту.

Які бувають тріщини на шинах: основні типи

Узагальнивши, можна сказати, що всі тріщини бувають лише двох видів: глибокі та дрібні. Наявність глибоких та довгих тріщин на боковині чи протекторній стрічці шин свідчить, що термін їх використання закінчився. Продовжувати їздити на таких шинах не можна. Їх слід негайно замінити. Справа в тому, що через глибокі тріщини шини можуть повністю розірватися навіть у процесі руху. Це створить дуже небезпечну аварійну ситуацію.

Трохи інакше справи з дрібними тріщинами. Зазвичай вони базуються мережею, покриваючи певну ділянку компаунду. Однак дрібні тріщини бувають і одиночними. Їхня глибина може становити 1-2 мм. Цей дефект буває складно виявити, тому вихід шин із ладу стає неприємним сюрпризом для автовласника. Щоб не виявитися непідготовленим та контролювати стан шин, йому варто регулярно оглядати колеса.

У чому небезпека тріснутої гуми

Головна небезпека тріщин у тому, що створюється оманливе враження незначності цього дефекту. Насправді навіть дрібні тріщини істотно знижують ресурс шин. Глибокі, як було зазначено, є реальну загрозу цілісності колеса.

Використовувати пошкоджені шини небезпечно. Якщо на даний момент у автомобіліста немає можливості змінити шини, він може показати їх фахівцеві та проконсультуватися. Так він дізнається, чи має час чи покришки потрібно замінити негайно.

Багато експертів сходяться на думці про те, що шини з дрібними тріщинами можна продовжувати використовувати ще якийсь час. Однак водію слід дотримуватись певних обмежень:

  •  максимальний швидкісний ліміт становить 60 км/година. Це означає, що тепер його географія переміщень включатиме лише міські маршрути;
  •  не можна допускати занадто швидкого старту та різкого гальмування, натискання на будь-яку педаль має бути плавним;
  •  на агресивне водіння має бути накладено табу. Також слід виключити ризик перегріву гуми.

Всі ці заходи покликані стримати поширення тріщин. Якщо не дотримуватись цих правил, на місці тріщин з'являться розриви.

Нагадаємо, що на шинах із глибокими тріщинами їздити категорично заборонено.

Рекомендації щодо запобігання появі тріщин:

  •  слід ретельно дотримуватись умов зберігання шин. Оптимальне використання спеціальних чохлів та стійок, а також правильна попередня обробка коліс;
  •  необхідно застосовувати шини строго відповідно до рекомендацій виробника (зимові в холодну пору року, літні - в теплу, всесезонні - в обумовленому температурному діапазоні);
  •  наскільки можна краще відмовитися від агресивної їзди, оскільки компаунд руйнується при різкому гальмуванні і пробуксовках;
  •  не варто ризикувати шинами при самостійній заміні коліс. Набагато розумніше звернутися до фахівців, які мають необхідне обладнання та досвід.

Багато шиномонтажних майстерень пропонують ремонт тріщин на покришках. Це дійсно можливо шляхом вулканізації або встановлення латки. Однак це лише тимчасовий захід, він не гарантує, що мережа тріщин не виникне у новому місці.

Коментарі
До цієї статті поки що немає коментарів
Додати коментар
Не йдіть — купуйте
прямо зараз зі знижкою!
PEKDO
Введіть промокод під час оформлення замовлення